20. huhtikuuta 2011

Tallinnan miniloma

Heippa! Mun sairasloma jatkuu epävirallisesti edelleen. Palasin siis Lappeenrantaan sunnuntaita, mutta huomasin heti maanantaina olevani edelleen sellaisessa kunnossa, että lienee parempi olla kotosalla. Nyt on menty vajaa viikko joko-tai meiningillä, joka toinen päivä olen sänkypotilas ja joka toinen päivä ihan kunnossa ilman mitään. Tänään jälleen olen menossa terveyskeskukseen kokeisiin kuulemaan "se on vaan paha tauti, ole kärsivällinen". Koska tää mun elämä ei nyt ole hirveän mielenkiintoista, postaan vihdoin päivistä jotka olivat aivan ihania.
Esittelyssä siis "vaaleanpunainen hattaraloma Tallinnassa".

Oltiin siis maaliskuun alussa poikaystäväni kanssa  kahden yön minispa-lomalla Tallinnassa. Yövyimme Meriton grand conference & spa-hotelissa joka nettisivujensa mukaan sijaitsee keskustassa, mutaman minuutin kävelymatkan päässä Toompean mäestä ja vanhasta kaupungista. Omasta mielestäni hotelli ei ollut varsinaisesti keskustassa vaan vanhan kaupungin toisella puolella. Matkaa kävellen keskustan ravintoloihin yms. oli noin 20 min (jos en ihan kauheesti valehtele). Matka oli kuitenkin ihan ok kun ilmat olivat todella kauniit reissumme aikana. Viimeisenä iltana otimme taksin paluumatkalle kun iltasella hyökkäsi räntäsade Tallinnan päälle.

Kaiken kaikkiaan halusimme vain nautiskella kahdenkeskisestä ajasta joten mitään ihmeellisiä aktiviteettejä emme kaivanneet. Tilasimme matkamme Matkavekan kautta pakettina. Pakettiin kuului bussikuljetus Helsinkiin, laivamatkat ja 2 yötä hotellissa. Matkaa varatessa oli mielenkiintoista kuinka eri paikkakuntien Matkavekan toimistot vastasivat erilailla hoitojen kuulumiseen pakettiimme. Toisaalla sanottiin että pakettiin kuuluu 2 hoitoa heidän antamistaan vaihtoehdoista ja toisaalla sanottiin että hoitopaketit varataan erikseen. Koska olen äkkipikainen, päätin olla käyttämättä Matkavekan pakettitarjouksia (jos en saa haluaamaani palvelua, protestoin) ja otin yhteyttä suoraan hotelliimme. Varasin pojalle hieronnan ja itselleni suklaakylvyn sekä solariumin. Kaiken kaikkiaan olin tyytyväinen Matkavekkaan vaikka tuo epäselvyys hoidoista laski aluksi luottamustani. Toki kun kyse on Tallinan matkoista, takaisin tullessa bussikuljetus oli todella myöhässä kun känniset viinanhakijat eivät meinanneet selvitä autoon asti laivalta.
Hotellihuoneemme oli aivan ihana niin kuin muutenkin koko hotelli. Hoitoihin olimme molemmat todella tyytyväisiä, myös J joka ei todellakaan innolla odottanut jonkun korsteenin runteluhierontaa. Hieroja oli samankokoinen mies kuin J itse ja kuulema todella mukava puhelias kaveri. Turhaa se mies etukäteen kriiseili :D
Oma suklaakylpyni oli aivan ihanan rentouttava ja olin aivan super onnellinen sen jälkeen. Hoitola tarjoili hoitojen jälkeen teetä ja kurkkuvettä hämärässä huoneessa. Ai miten niin mun paratiisi?

J löysi uuden pallopään (hinta 2599 €, miks ei ostettu?)
....ehkä syystäkin jos matkakaveri on ollut näin töttöröön-näköinen
J: "Mä otan kuvan tästä Ninan taivaasta et voin sit näyttää kaikille kuinka tossun alla olen kun tälläiseen mut oot saanu!"
Muuten vietimme päiväämme lähinnä kaupungilla pyörien, kun aamupala ähkyiltämme selvisimme. Voin näin valottavasti sanoa, että poikaystäväni on sitä sakkia jotka ahdistuvat jo kaupan ovella. Itsehän tykkään vain pyöriä, sovitella ja hipelöidä kaikkea. En kuulema ole aivan niin innokas ja "kauhee rätinkääntäjä" kuin anoppikokelaani, joten edes jonkin verran tuo miehinen puolisko jaksaa mun kanssa pyöriä. Kaiken kaikkiaan mun mielestä pyörittiin todella vähän kaupoissa kun taas J:n mielipide oli jossakin vaiheessa jopa mykkäkoulu :D Kun mukana oli juurikin tämä "ei taas uutta samanlaista kauppaa"-poikaystävä en oletettavasti ole lainkaan perillä Tallinan shoppailumahiksista. Käytiin lähinnän vain noissa isoimmissa niin kuin Kaubamajassa, jonka kosmetiikkaosastolle laitoin puolet budjetistani ;D
Shoppailusaaliini: yhdet kengät, yksi hame, suuuuuuri määrä hiusmömmöjä/tuoksuja/meikkejä yms, vitamiineja ja muutamia lääkkeitä :D Olen todellinen apteekkien kanta-asiakas joten kierreltiin Tallinnankin apteekit etsien muutamia halvempia lääkkeitä. Joo lemmenloma apteekeissa ;)

Tallinnan ruokapaikoista en osaa sanoa mitään, koska tämä pariskunta on hyvin äkäinen nälkäisenä ja menimme aina ensimmäiseen paikkaan syömään. Amarillo oli hyvä ja varma valinta järjettömän kylmänä viimeisenä iltana jona etsimme ravintoloita vanhasta kaupungista huonoin tuloksin. Yksi asia josta todella pidin Tallinnassa noin lomamielessä oli viinin hinta. Minä todella pidän viineistä, mutta Suomen hinnoilla niitä ei viitsi hirveästi testailla muuten vaan. Taisin Tallinnassa testata jokaisen paikan talon viinin, kun sitä niin edullisesti sai.
Muutenkinhan tuolta Tallinnasta tulee sitä alkoholipuolta kannettua kotiin, muutenkin kuin vatsassaan. Meidän saalis oli todella pieni vaikka kyllä sekin ihan kiitettävä oli. Kotona sitä huomaa kyllä että paljon enemmän olisi kannattanut hamstrata kun opiskelijapippalot siintää edessä ja Alkossa hinnat on mukavan korkealla.

Reissu oli yksi elämäni parhaista, ja ajatella että kyse oli vain 3 päivästä. Uusinta!!! :)

Jennakaroliina kirjoitti...

Oi mäkin olisin niin tollasen miniloman tarpeessa! Paljonkos suurin piirtein tuo koko reissu teiltä kahdelta hengeltä kustansi? :)

Ninna kirjoitti...

Oiskohan per henkilö ollu joku 140-170 € ja siis pakettii kuulu Kouvola-Helsinki bussimatkat molempiin suuntiin, laivamatkat, 2 yötä hotellis ja aamiaiset :) Hinta riippu siitä ottiks hoitoja :)