6. syyskuuta 2011

Comme Ci Comme Ça

Pikku hiljaa alan selviämään ätsih/kuume-taudistani vaikka edelleen olo on hieman heikohko. Eilinen meni sängyssä maakoillessa jäätelö ja tee seurana. Olin kuitenkin tänään jo koulussa, vaikkakaan en osallistunut leikkeihimme ollenkaan. Kyllä minä tämänkin syysflunssan selätän, vaikka siihen menisi kauan! :)



Eilen kuumetta potiessa luin edelliset kirjani joten tänään oli aika käppäillä kirjastoon, minun taivaaseeni. En tiedä mikä minua niin kirjoissa viehättää, mutta olen aina rakastanut käydä kirjastossa ja visiitin jälkeen kotona minulla on kirjojen selailurituuali. Useimmiten levitän kirjastosaaliini näkyvälle paikalle esim. vanhempieni ruokapöydälle ja selitän kaikille läsnäoleville mitä lainasin ja miksi. Hiplaan, selailen ja ennen kaikkea ihailen saalistani! Vaikka naperona lukutaitoni ei ollut huippuluokkaa (Luin ekan tavun ja arvasin lopun sanan, laiskuutta.) muistan kuinka kotona kuitenkin lueskelin kaikennäköisiä kirjasia aivan ihmisen anatomiasta ja lastenkirjoihin asti. Kuuluin ensin jonkin näköiseen "yleiseen kirjakerhoon" ja myöhemmin Sister's clubiin sekä Polluxiin. Jälkimmäisien kirjakerhojen kirjoja luin tuskin koskaan, koska olin liian nuori tuolloin eikä kirjat olleet tarpeeksi "helliä" todella pelokkaalle tyttöselle. Monta vuotta menikin niin, että luin lähinnä ikäistäni nuoremmille suunnattuja kirjoja tai vanhahkoja tyttö-kirjasarjojen kirjoja. Keräilin Neiti Etsivä-kirjoja mutten ole lukenut niistä kuin maksimissaan 3 :D Höhlä kirjahamsteri!
Nykyisin luen lähinnä hömppäkirjoja joiden päähenkilöt ovat 18-35-vuotiaita joko Metropolittaria tai sota-ajan naisia. Pidän erityisesti Cecelia Ahernin ja Enni Mustosen kirjoista. Heidän kirjoissaan kiteytyy juuri se minun kirjamakuni ydin.


Tänään keräsin syliini kolme ihanan paksua kirjaa: Cathy Kelly- Elämän taika, Kate Kerrigan- Onnellisen avioliiton reseptejä sekä Juliette Mead- Kaupunkirakkautta
Nyt mennään hieman hömpämmällä mitä normaalisti, koska tahdon tasapainottaa kurjaa opiskelumatskua täydellä hömpämpömpällä.

Kirjastolle reissulle mukaani lähti ystävä samasta talosta. Vietettiin aikamme kirjastossa ja suuntasimme kurkunlämmittimille keskustan erääseen kahvilaan. Oli ihana vain käppäillä ja jutskailla hyvässä seurassa kun oma seura ei aina tunnu niin kivalta.


Sain tänään ihanan paketin maamme pääkaupungista. Paketista kuoriutui uusi ihastukseni jonka bongasin blogimaailmasta erään tyttösen päältä. Linkitinkin Mauskille välittömästi kuvaa, että tämä pitäisi minun nyt saada mahdollisimman nopeasti ;D Asia järjestyi oikein sujuvasti ja nyt minulla onkin omaa ajatusta päälläni: Comme Ci Comme Ça


Aaaaah! Tänään elämä maistui hyvältä! Kuinka pienet ystävänpalvelukset voivatkaan piristää päivää!!

pst. Voisin esitellä kameraani jos vain suinkin muistan :) Rakastan tuota otustani nimittäin todella paljon <3

1 kommentti:

jjasmi kirjoitti...

ah toi paita!! <3