7. helmikuuta 2013

Sydämenääntä

Niin kuin hyvin taidatte tietää, minä en osaa elää ilman musiikkia. Se on vissiinkin mulle jonkun sortin keino paeta sekä purkaa ajatuksia. Mielestäni myös bilebiiseillä pitää olla sanomaa, eikä vaan kauheaa rynkytystä. Rakastan biisien sanojen lukemista ja usein kirjoittelenkin ylös minkä biisin sanat pitää seuraavaksi etsiä. Kuuntelen mielelläni sanoja esimerkiksi autoa ajaessa, varsinkin nyt kun 3 vuotta mennyt viikosta niin suuri määrä autossa. Usein ne biisit joiden sanat iskee sen hetkiseen elämään parhaiten iskee kaiken kaikkiaan parhaiten. Tämän vuoksi minua harmittaakin, että en ole kirjoitellut muistiin mikä biisi on soinut milloinkin eniten. Muistivihon kautta pääsisin mummonakin takaisin nuoruuden angsteihin ja olisi mukava muistella. Joillekkin tuoksut tuo muistoja, minulle ykkösenä biisit.

Nyt iskee täy-del-li-ses-ti seuraava:

 


Rajoja rajoja rajoja raja rajoja
Kasoja kasoja kasoja kasa kasoja
Rakkaus on laitettu muuria vasten,
kuuluu itkua aikuisten lasten.
Sydän pitää tätä tunnetta yllä,
järki sanoo ei!

Ja kyllä kyllä mun on viiltävä ikävä
se on jäätävän väkevää
se on mua niskasta pitävä
se on mut nöyräksi tekevä


Miksi rakkaus on ikävää
niin vaativa pitävä
olen täynnä tätä tärinää
Mä tahdon jo kanssasi elämään.

Taloja taloja taloja talo taloja
Majoja majoja majoja maja majoja
On helppoa rakentaa suuria taloja
On vaikeaa perustaa rakkauden majoja
Virhe punnitaan mut rakkautta vasten
vapaus on valetta, leikkiä lasten
Sydän pitää tätä tunetta yllä
järki sanoo ei!


Ja armoa sanojen oikeamuotoisuudelle, kirjoitettu kuulkaa sydämenäänellä ja korvakuulolta. Aikalailla tohon tyyliin siinä laulellaan ja ne iskee muhun kun.. noh joku johonkin. Muutto lähenee ja elämä tuntuu hilpeelle sekä odottavalle, mutta myös rankalle...


Ei kommentteja: