19. maaliskuuta 2013

Minä itte

Mietin täällä Lappeenrannassa ylhäisessä yksinäisyydessäni minua ja miten olen muuttunut opiskelujeni aikana. En voi sanoa saaneeni itsevarmuutta näiden 3 vuoden aikana, vaan luulen hieman olevani tappiolla sen suhteen. Olen saanut oppia, että en ole niin ihana ja kaikkien kaveri niin kuin olen aiemmin luullut. Omapäisyyteni ja äkäisyyteni on korostunut näiden vuosien aikana kun on täytynyt itsenäistyä, selvitä yksin ja samalla tulla kaikkien kanssa toimeen. Olen huomannut, että onneni aiemmin on ollut hyvin hyvin tiivis tukiverkosto kotipuolessa. Nyttemmin tukiverkko ei ole niin lähellä ja se on tuottanut vaikeita hetkiä pienessä päässäni. 

Eniten minua hirvittää kuinka olenkaan ulkoisesti muuttunut muutamassa vuodessa. Tykkään katsella vanhoja kuvia, mutta nyt on pakko myöntää ettei se ole ihan niin mukavaa kun on hieman ikävä tuota tyttöä...

kesä 2009
 talvi 2009

Aloittaessani opiskelut Lappeenrannassa olin kauhean pieni, suloinen ja iloinen typykkä. Nyt olen kuivaihoinen, ryppyinen, väsynyt ja hieman pyöreämpi. Minne ihmeeseen se söpöys katosi? Ihoni näyttää niiiiin sileältä ja kokonaisilme on niin kovin söpö. En toki voi koko elämääni olla söpö pikku tyttö, mutta olisin minä huolinut sen tyylin vielä pari vuotta. Eihän tässä kai vielä oikeita aikuisiakaan olla, vai ollaanko? Hui!

 2012
2013

Onneksi kuvissa on jotain tuttua, toistaiseksi, hiusväri. Olen kovin kiintynyt mustaan kuontalooni ja rakastankin sitä kovasti, vaikka hieman välillä kyllästyttää. En vain ymmärrä, missä vaiheessa minusta on tullut tylsän aikuisen näköinen! Voi kuinka nyt tahtoisinkin tehdä isoja muutoksia tyyliini! Haluan takaisin söpöön olemukseen! Haluan näyttää virkeälle enkä väsyneelle mummelille! 

Asenteet ainakin ovat pysyneet samoina koko opiskelun aikana. Facebookiin olen kirjoittanut seuraavat lempilainauksiksi ja seison sanojeni takana edelleen:

* Älä mene nukkumaan vihaisena- nouse tappelemaan.
* Tapahtui mitä vaan, se on sun elämäs eikä kenenkään muun.
* Jos jätät minut, saanko tulla mukaan?

Enpä paljon paremmin voisi lauseita lainata kuvatakseni itseäni!

Ei kommentteja: