11. elokuuta 2011

Salaisuuksia vuosien takaa

Muistan kuinka lukion viimeisiä kursseja läpi kahlatessa viimeisen vuoden ekoina jaksoina keskittymiseni herpaantui koko ajan jonnekin muualle kuin opiskeltavaan aineeseen. Muistan kuinka kirjoittelin kalenterini muistio-sivuille laulunsanoja ja naputtelin puna poskillani tekstiviestejä kesken psykologian tuntien. Muistan kuinka vieruskaveri kysyi "onko se joku poika? Onko sulla poikaystävä?" - "On se mut ei se mun ole *punastuu*"
Muistan, ja tiedän kaikkien kavereideni muistavan, kuinka hyppytunneilla minut haki harmaa kaara koulun pihasta ja toi seuraaville tunneille takaisin. Muistan kuinka kaverit jaksoivat naureskella asialle. Muistan kuinka olin niiiin khuul etten uskonut mistään mitään tulevan.


Jatko lienee jo selvää. Eikä todellakaan tainut mennä niin kuin kalenterin sivujen reunassa lukee "Eletään hetkessä, musta ei oo enempään. Sori mä en oo kenenkään." tai "Kyl sä tiiät, kyl sä tiiät, et mä pidän susta, mut mä tiiän että tästä ei voi mitään tulla. Tunteet, ne mä oon oppinut hallitsemaan" ja varsinkin kohta: "Vika on mussa, sä oot lähes virheetön  Mun pitäis sanoo se, mut en tiedä ilkeenkö Sä taidat olla tähä leikkiin liian tasokas Ja muutenkin ei vaan pysty, liian hapokast". Muistan kuinka tunsin, että toi on mulle ihan liian kiltti, en mä ansaitse näin suurta kun oon vasta niin lapsi. Niin sitä lapsi luuli ihmeellisiä, onneksi lopulta myös myönsi olevansa se joka on enempi kuses.

Tasan kaksi vuotta sitten tähän aikaan kuulin ensimmäistä kertaa elämässäni seuraavan videon ensimmäisen lauseen, osoitettuna minulle. Muistan miltä se tuntui! Toinen oli kaukana ja yhdessä pelättiin että kaikki loppuu. (Muistan kuinka mietin silloin mistä tuo lause on niiiin tuttu. Juuri äsken törmäsin videoon ja ymmärsin- molempien yksi sen aikojen lemppari leffoistahan se)


Lopetettakoon tämä muistelu lauseeseen; hieman yli kuukauden päästä The Lovestory täyttää 3 vuotta :) Toinen tuli takaisin, ja tulee edelleen aina sinne missä toinen onkin. Lpr <3 Mikkeli, yhdistävä tekijä THE KUUSANKOSKI ;)

Ei kommentteja: